2008-08-04

Epic Rullsand

Ost 13-17m/s, kanske 4 år sedan sist det hände men nu var det dags att få smaka sideshore på Rullsand.

Efter att jag fått en fet kudde i ansiktet kom jag till slut iväg och var uppe runt 10:30. Daniel (x2), Tommy, Tim & Anto (tack för raviolin!) samt undertecknad representerade UVK. Som vanligt ser det nästan löjligt litet ut från stranden, man glömmer bort att brytet är en halv kilometer ut. Lade på 4,7 och sen var det styrbord rakt ut till brytet. Finfina cleana vågor, de flesta runt 1,5m men setvågor på lätt 2,5m - Underbart helt enkelt! Som mest fick jag 3 fina bottomturns & cutbacks på samma våg, brände av ett superhögt hopp och någon tabletop. Körde fram till kl 18:00 då kroppen var slut, krampen började komma och man såg i kors.

Från 16-tiden droppade vinden rätt rejält, men det gick att rida vågorna med stora vågbrädan och mellanåt planing även på utvägen. Pelle från Sthlm rapporterade att vinden kom tillbaka på kvällningen, skönt för de som kom sent och kört långt. Krängde även min stora vågis till Frippe som hoppat av sin Beast och var desperat efter en bräda till morgondagens nordost-prognos (som jag tyvärr missar pga jobb).


Daniel & jag flexar på beachen Foto: Tommy

Inga kommentarer: