2010-09-03

Howlin' Väddö - premiär m Hotsails & Flikkaboards!

Spotsearchade bort nån timme innan jag fick nog och riggade nya Fire 4,2 på Salnö. Detta blev även premiärturen på min custom quad från Flikkaboards, mer om den nedan. Det var galet mycket vind, hade vart lagom med 3,5 för mina 68kg. Dock inga större kontrollproblem med nya kitet! Fire var mycket stabilt och "de-powrade" extremt bra i ridningen, dock var jag lite väl överriggad för att känna seglets potential ordentligt. Kommer köra Fire i 4,2 och 4,7 samt Bolt 5,3 med hotrods 370 & 400. Aeronbommens form bara älskar jag!

Det var onshore på revet men körde på en våg som böjer runt ett av skären, med lite timing man fick 1-3 frontsidesvängar på en riktigt clean axelhög våg och det var DÅ brädan stod ut ordentligt - Helt sjukt bra! Fick i hela railen utan några som helst problem, galet tajta svängar, roundhouse cutbacks och om man pressade ordentligt kontrollerad slide i cutbacken. Ge mig en riktig dag på Torö NU!!!

Info om brädan:
- Quad efter mina önskemål förverkligad av shapern Luka.
- Storlek: 56 bred, 227 lång, volym ca 80 liter
- Ordentligt med rocker, primärt byggd för vågridning.
- Konstruktion: X-carbon samt Dyneema runt kanter, nos, tail och hela botten (bulletproof för våra steniga bryt)
- Vikt: 5,9kg utan fenor & stroppar
- Fenor: MFC Quadset 250 (US-boxar)
- Stroppar: MFC (padsen är för övrigt de skönaste jag testat)
- Grafik: Egen med stor hjälp av Mattias Piirimets.





Inga kommentarer: