2012-04-18

Pozo pics

Det blåser så horisonten lutar!

Kurre riggar

Jag lägger en bottomturn

Cross-on-heaven

Nyfångad fisk i Ojos de Garza

Det enda jag saknar denna veckan är en 3.5:a eftersom det KRYDDAR JÄRNET. Kör maxad 4.0 varjenda dag. Trodde faktiskt inte att vi skulle ha sån tur med vinden, april kan ju vara lite hursomhelst här. Mina Gaastra Manics är helt sjukt bra, klarar tom att köra 4.0 när Koster kör 4.2 (jag är en otränad 68kg 36-åring). Alltså skulle jag fått mer gjort me en 3.5:a när Tommy Nilsson har storkonsert med "öppna din dörr". Koster är visst tillbaka från Maui och bara att se honom segla är en sjuk show.

Kan verkligen rekommendera boendet som Jonas på Pozowinds.com fixat: nära stranden, grejerna uppriggade i garaget under. Nöjer man sig med att segla Pozo behöver man inte ens hyrbil.

6 kommentarer:

Johan sa...

Schyssta bilder!

Har du seglat Las Salinas(?) som ligger en bit ner i vind från huvudviken i Pozo? Är det sant att man erbjuds riktig sidvind på den vanliga GC-vinden eller är det ett internetrykte?

Unknown sa...

Skall testa idag! Enligt Jonas här nere fick han 7-8 svängar på vågen där häromdan...

Basse sa...

Fan vad najs det ser ut!
Basse

Johan sa...

Det låter ju schysst. Lämna gärna en liten rapport sen!

Unknown sa...

idag var det för byigt (4.0 av och på) i kombo med smått swell så jag kunde inte checka salinas. tror dock det kan bli riktigt bra där jämfört m pozo-bay - absolut bättre vinkel och betydligt cleanare.

- varför har jag inte seglat där undrar jag nu?
en faktor är att jag kört barfota och det är visst riktigt grunt och mängder av sjöborrar där nere.

aja, snart dags för dagens tredje session med 4.0, gotto go!

Johan sa...

Synd att du inte kunde prova.

Känns märkligt att inte fler personer kör där. Har själv varit i Pozo ett par gånger utan att känna till Salinas.