2008-06-23

Westcoast 23-24:e juni

Smet ned på prognos med Ola och Mille. Tack vare våra goda vänner på Surfers fick vi ynnesten att korttidshyra en lägenhet i nya centret i Apelviken. Förstklassigt boende precis vid havet, helt outstanding! Hyr boendet där genom surfersparadise.nu

Nåväl - måndag förmiddag körde vi onshore i viken vilket gjorde mig en aning frustrerad eftersom jag misstänkte att Åsa skulle lira på den prognosen. Efter lunch visade Stridde oss upp och vi körde en första session underbar vågsegling - 4,1 för mig 4,5 och 4,7 för de andra. Fikapaus inne i byn på det, kolla in Tolos Café - riktigt bra! När vi kom tillbaka hade det ökat - och inte så lite... Vågorna byggde bara större och större och eftersom 4,1 är mitt minsta segel var det bara dra lite extra och göra ett försök. Tyvärr var jag helt chanslös. Så mycket vind har aldrig upplevt i Sverige! Men det fanns de som behärskade situationen - Ola H imponderade stort, han var över hela stället. Stridde körde 4,1 och fick till det med bravur. Mäktigt. Vi videofilmade 45 minuter Åsa, men pga skit på tonhuvudet blev det bara en minut inspelat. Dags att köpa en rengöringskasett. :(




Foto: Ola H.


Foto: Ola H.


Ola Lustig - Foto: Ola H.


Foto: Ola H.

Efter en sen middag och ett par folkisar i lägenheten somnade man in gott med 20m/s bankade på rutorna.

Tisdagen bjöd på solsken, 4.7 och roliga vågor i Apelviken, riktig playground - nästan mysigt efter total överriggad stämning och stenar kvällen innan.

2 dagars supersurf - jag säger bara: Åk på prognos kids...

Update med bilder och en liten film följer!

Inga kommentarer: